niedziela, 16 października 2011

030. Historia Chomika...

Ale mnie to blogowanie wkręciło... wczoraj napisałam notkę i teraz też napiszę! Dzisiejsza notka będzie o "Historii Chomika", trochę głupia nazwa no nie? ale nie wiedziałam jak nazwać ;)

                                                                  ~~*---*~~

                                                                                HISTORIA CHOMIKA

Klasyfikacja :
Królestwo..........................Zwierząt
Gromady.............................Ssaków
Rzędu..................................Gryzoni
Rodziny................. Chomikowatych

Budowa ciała:
Ciało "walcowate", ogon krótki, uszka okrąglutkie,oczka kuliste i wyłupiaste, brzuszek puszysty. ;)

Narządy zmysłu:
Wzrok:Chomiki są dalekowzroczne i widzą niezbyt ostro. Rozstawienie oczu po obu bokach umożliwia spostrzeżenie niebezpieczeństwa ze wszystkich stron.
Słuch:Chomiki mają bardzo dobry słuch.Prawdopodobnie gryzonie te słyszą nawet dźwięki w zakresie ultradźwiękowym.Zwierzęta te uczą się szybko rozróżniać głos opiekuna.
Węch:Dzięki węchu chomiki rozpoznają otoczenie oraz opiekuna po zapachu.
Dotyk:W tym celu służą długie wąsy po obu stronach pyszczka, które pomagają mu rozpoznawać otoczenie o zmierzchu i ciemności.

Zachowanie:
Z natury samotniki, aktywne o zmierzchu i nocą.Częste mycie się przednimi łapkami, służy pielęgnacji futerka, które chroni chomika przed utratą ciepła.Chomikowanie ma na celu spożywanie pokarmu w bezpiecznym miejscu, zdala od wrogów.Pomaga również przetrwać zimę.Chomik zapadają w przerywany sen zimowy, podczas którego żywią się zgromadzonymi w podziemnej norze jedzeniem.
W obliczu zagrożenia nadymają torby policzkowe i stają a dwóch łapkach, aby okazać się większym albo przewracają się na grzbiet i udają martwego. Sprytnie ;)



                                                                                                                 No to tyle ;) Pa pa

31 komentarzy:

  1. Super! Dużo się dowiedziałam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo interesujący post!!

    OdpowiedzUsuń
  3. He he, fajnie. A i nazwa jest spox ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne, naprawdę! W ogule twój blog mi się bardzo podoba :) Przeczytałam i dodałam komentarz do wszystkich postów!!
    Twój blog to chyba naj. blog na całym świecie ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. Dużo się dowiedziałam ;) Fajnie, że napisałaś tego posta, i wiesz co chyba kupie sb chomika!! Czytając twój blog uświadomiłam sb, że chomiki to sweetaśne sworzenia <33

    OdpowiedzUsuń
  6. Nazwa może być ;) Pasuje do posta ;) A i tak w ogule super post ;) (jak ja lubie wstawiać te buźki) ;) he he ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham twój blog !! Jest super !! Ty piszesz takie fajne posty !! Jest extra !!
    Ile ty masz lat ????

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuje wsystkim za miłe komentarze :)

    I wracając do ostatniego komentarza... to mam prawie 11 lat, 8 stycznia skończę!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow... widze, że zmieniłaś nagłówek!Jest śliczny !!

    OdpowiedzUsuń
  10. Interesujący post ! Jak tam Mika ?

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny masz blog ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuje :)
    W sobotę zrobię nowy post!! (chyba)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ooo... 0_0 Super!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajnie, nie mogę się doczekać następnego posta !!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Heh... :D Ale fajnie gadamy sb tak ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nom :]
    A wiesz co... może byś zrobiła jakiś taki blogowy czat! Zobacz czy tam w funkcjach bloggera nie ma!! Fajnie by było jak byś coś takiego wykombinowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Tak, tak fajnie by było!! Tylko też fajnie by było jak bym tą funkcje znalazła ;/
    Szukałam już ale nigdzie jej chyba nie ma, a jak wchodziłam na niektóre blogi to one miały!! :(

    OdpowiedzUsuń
  18. O widze że to zdjęcie przy komentarzu zmieniłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Szukaj dalej aż znajdziesz xD

    OdpowiedzUsuń
  20. Cóż mogę napisać... FANTASTYCZNIE!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Super !! Duzo sie dowiedzialem !!

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja też się dużo dowiedziałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajna i interesyjaca notka !!

    OdpowiedzUsuń
  24. He he ;)
    Fajne

    OdpowiedzUsuń